Minä olen simpukka, maailman merissä muotoutunut.
Tuuli on kaivertanut minuun jälkensä, ikiaikaiset.
Oi alkumeri, miten ikävöinkään sinua.
 
Minä olen simpukka, alkumeressä muotoutunut.
Olen nähnyt universumien synnyn ja kuullut tuulien laulun.
Kierteeni kätkevät sopukoihini kaikki maailman salaisuudet.
Voi kuinka tahtoisin kertoa niistä jollekin.
 
Minä olen simpukka, hopeiselle rannalle huuhtoutunut.
Joka minut löytää, saa omakseen alkumeren,
tuulien laulun, universumien synnyn;
kaikki maailman salaisuudet.

-EW, syksy 2001-

SEASHELL

I am a seashell, shaped in the seas of the world
the wind has carved into me his traces, everlasting.
Oh primal sea, how I miss you.

I am a seashell, shaped in the primal sea
I have seen the birth of universes and heard the song of the winds.
My twists hide all the secrets of the world.
Oh how I long to tell them to somebody.

I am a seashell, washed onto the silvery beach.
the one who finds me, will own the primal sea,
the song of the winds, the birth of the universe;
all the secrets of the world.

-E.W, fall 2001-